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Es liegen jetzt technische Anforderungen für ein KISS-Beatmungsgerät vor.
Wir brauchen Ihr Feedback als Mediziner zu diesen Anforderungen!

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Machen Sie sich mit unserer Idee vertraut

Das ist die Idee hinter einem KISS-Beatmungsgerät (bitte aufmerksam lesen!)

  1. Wir möchten ein Beatmungsgerät entwerfen.
  2. Baupläne und Bauanleitung sollen kostenfrei und frei zugänglich veröffentlicht werden.
  3. Das Beatmungsgerät ist ausschließlich dazu gedacht, akute, lebensbedrohliche Engpässe (z. B. von wenigen Stunden oder auch Tagen) zu überbrücken, wenn kein professionelles Gerät zur Verfügung steht. Es ist keinesfalls als Konkurrenz zu professionellen Lösungen zu sehen.
  4. Das Beatmungsgerät soll möglichst robust und so einfach wie möglich sein (KISS - Keep It Stupid Simple).
  5. Es soll nicht gemäß nationaler oder internationaler Vorschriften und Standards zertifiziert werden (dieser Aufwand ist nicht leistbar).
Technische Anforerungen

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Das technische Anforderungsprofil an ein KISS-Beatmungsgerät für Patienten mit COVID-19 wurde mittlerweile von The Global Disability Innovation Hub erstellt und ist hier online zu finden. Hier der englische Text:

There is a detailed list of requirements on the application form itself, with a quick overview noted below. The RMVS (RMVS = Rapidly Manufactured Ventilation System - Anmerkung wurde eingefügt) must…

  • Be reliable. It must work continuously without failure (100% duty cycle) for blocks of 14days — 24 hours a day. If necessary, the machine may be replaced after each block of 14 days x 24 hours a day use.
  • Provide at least two settings for volume of air/air O2 mix delivered per cycle/breath. These settings to be 450ml +/- 10ml per breath and 350ml +/- 10ml per breath.
  • Provide this air/air O2 mix at a peak pressure of 350 mm H2O.
  • Have the capability for patient supply pipework to remain pressurised at all times to 150mm H20.
  • Have an adjustable rate of between 12 and 20 cycles/breaths per minute.
  • Deliver at least 400ml of air/air 02 mix in no more than 1.5 seconds. The ability to change the rate at which air is pushed into the patient is desirable but not essential.
  • Be built from O2 safe components to avoid the risk of fire and demonstrate avoidance of hot spots.
  • Be capable of breathing for an unconscious patient who is unable to breathe for his or herself. Ability to sense when a patient is breathing, and support that breathing is desirable but not essential.
  • Be able to supply pure air and air O2 mix at a range of concentrations including at least 50% and 100% Oxygen. Oxygen shortages are not expected, but the ability to attach a Commercial Off The Shelf (COTS) portable O2 concentrator machine may be a useful feature.
  • Support connections for hospital Oxygen supplies — whether driven by piped or cylinder infrastructure
  • Be compatible with standard COTS catheter mount fittings (15mm Male 22mm Female)
  • Fail SAFE, ideally generating a clear alarm on failure. Failure modes to be alarmed include (but are not limited to) pressure loss and O2 loss.

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Ihr Feedback

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allgemein/feedback.txt · Zuletzt geändert: 20.03.2020 16:18 von mse

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